Kapittel 10
Fasit til arbeidsboken, Kapittel 10 nynorsk
Kapittel 10 Grønt er skjønt
Fag på skolen 2
- a
Kroppen
- Vi har to armar. Vi har to bein. Vi har to øyre og to auge. Vi har to hender og to føter. Vi har to kne.
- Vi har éin nase. Vi har éin munn. Vi har eitt hovud.
- Vi har éin hals og éin rygg. Vi har éin mage.
- Ho har vondt i magen.
- Ho har vondt i hovudet.
- Ho har vondt i foten. / Ho har vondt i venstre fot.
Utedag for 8C – 2
- Gale
- Gale
(Det er fint viss elevane har gummistøvlar på seg, men dei må ikkje.)
- Rett
- Gale
- Rett
- Gale
- Kva: Utedag for 8C
Når: 29. mai klokka 9–15 eller 9.00–15.00
Kor: Klokka 9 på skolen, så går dei bort til skogen
Kven: Alle elevane i 8C og dei foreldra som vil vere med
Ta med: Matpakke, varme klede og gummistøvlar
Ikkje røre – ikkje forstyrre
- Freda planter har ein ikkje lov til å plukke.
- Freda dyr har ein ikkje lov til å fange eller drepe.
- Ali har rett.
Grana
- Utsjånad og utbreiing
- Eg får vite korleis grana ser ut.
- Eg får vite kor grana lever og veks (eller finst).
Dyr på gården
- på garden: ein kylling, ei geit, ein sau, ei ku og ein hane
i skogen: eit rådyr, ein elg, ein rev, ein ulv og ein bjørn
Fakta om reven
- Utsjånad, Mat, Fortplanting og Utbreiing
- Overskrift 1 Her får eg vite korleis reven ser ut.
Overskrift 2 Her får eg vite kva reven et.
Overskrift 3 Her får eg vite korleis reven får ungar og korleis den tar vare på dei.
Overskrift 4 Her får eg vite kor reven finst og korleis den lever.
- Eksempel:
I ei bok i biologi eller
I ei bok om reven eller
I ei bok om norske dyr.
Elevane har sikkert andre svar også. Dei vil sikkert også svare «I ei bok i norsk som andrespråk.» ettersom teksten finst i denne boka.
- I naturfag
- Reven er eit vilt dyr.
- 80 hg
- 8000 g
- Utsjånad
Utbreiing
Føde
Forplanting
Reven og ramnen
- Eksempel:
I ei bok i norsk som andrespråk
eller
I ei eventyrbok / barnebok
eller
I ei fabelsamling
- Eksempel:
Formålet med denne teksten er å underhalde, altså å fortelje ei morosam eller spennande historie. Fablane kan også lære oss noko.
- Eksempel:
Den første teksten er frå fabelen, sidan den handlar om ein ramn.
eller
Den første teksten er frå fabelen. Den er skriven i fortid og presenterer ramnen i ubestemt form. Da veit vi at det er ein forteljande tekst. Den andre teksten er skriven i notid og presenterer reven i bestemt form. Det er typisk for ein beskrivande tekst.
- * Eksempel:
Denne fabelen vil lære meg at ein aldri skal høyre på smiger.
eller
Denne fabelen vil lære meg at dei som er smarte alltid vinn.
Klok som ei ugle
- Eksempel:
Musa er lita og bevegar seg raskt og stille.
Eselet gjer det han sjølv vil, det er ikkje så lett å styre han.
Labrapport
- Bakgrunn - Kvifor gjer de eksperimentet?
Hypotese - Kva trur de kjem til å skje?
Materialar - Kva slags materialalr brukte de?
Gjennomføring - Korleis gjorde de det?
Konklusjon - Kva skjedde, og kvifor skjedde det?
- Eksempel:
Bakgrunn: Eg får vite kvifor Karolina og Fatima skal gjere dette eksperimentet.
Hypotese: Eg får vite kva dei trur skal skje. Materiale Eg får vite kva dei skal bruke.
Gjennomføring: Eg får vite korleis dei gjorde det.
Konklusjon: Eg får vite kva dei kom fram til.
Diskusjon: Eg får vite kva spørsmål dei vil arbeide vidare med.
eller Eg får vite kva dei vil fortsette å undersøke.
- fortid (preteritum)
Lytt!
- Erik – I magen
- Karin – I hovudet
- Elin – I beinet
- Hassan – I øyret